از زمانی که پژو 3008 وارد بازار شد، مشتریان نسبت به عدم وجود سیستم تمام چرخ محرک در آن شکایت داشتند؛ اما خریداران آینده این خودروی هیبریدی احتمالا خوشحال خواهند شد که پژو به این مسئله نیز توجه کرده است. این خودروی برقی پلاگین هیبرید که به طور انحصاری در بالاترین مدل پژو 3008 GT و با نام هیبریدفور (HYBRID4) عرضه میشود، از پیشرانه بنزینی ۱.۶ لیتری پیورتک (PureTech) در ترکیب با موتور الکتریکی قرار گرفته در محور جلو بهره میبرد؛ در پژو 3008 GT مدل ۲۰۱۹، یک موتور الکتریکی دیگر نیز مسئول رانش چرخهای عقب خواهد بود.
پیشرانه احتراقی کراساور پژو 3008 پلاگین هیبرید میتواند ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند، در حالی که هر موتور الکتریکی ۱۱۰ اسب بخار قدرت دارد. با مجموع خروجی ۳۰۰ اسب بخار، پژو 3008 GT HYBRID4 تمام چرخ محرک تنها به ۶.۵ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد. به لطف بهرهگیری از پکیج باتری ۱۳.۲ کیلووات ساعت، شعاع حرکتی پژو 3008 مدل ۲۰۱۹ در حالت استفاده از انرژی برق و تحت استاندارد جدید WLTP به ۶۰ کیلومتر میرسد.
سیستم پلاگین هیبرید معمولی HYBRID نیز برای کراساور پژو 3008 و مدلهای واگن و لیفتبک پژو 508 در دسترس خواهد بود. این سیستم شامل پیکربندی پیشرانه ۱۸۰ اسب بخاری احتراق داخلی در ترکیب با موتور الکتریکی ۱۱۰ اسب بخاری و مجموع ۲۲۵ اسب بخار میشود. این مدلهای محرک جلو از پکیج باتری ۱۱.۸ کیلووات ساعت استفاده میکنند که شعاع حرکتی تمام برقی دو مدل پژو 508 را به ۴۰ کیلومتر میرساند.
مدلهای پلاگین هیبرید پژو 3008 و پژو 508 در صورت استفاده از شارژر استاندارد (شارژر ۸ آمپر با توان ۳.۳ کیلووات)، به هفت ساعت زمان برای شارژر کامل نیاز دارند؛ اما در صورت استفاده از شارژر قویتر (شارژر ۱۴ آمپر با توان ۳.۳ کیلووات)، به چهار ساعت زمان نیاز خواهند داشت. کسانی که نیاز ضروری به شارژ سریع داشته باشند، میتوانند از گزینه اختیاری والباکس (Wallbox) استفاده کنند؛ این گزینه از شارژر ۳۲ آمپر با توان ۶.۶ کیلووات بهره میبرد که برای شارژ کامل تنها به ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت زمان نیاز دارد.
با وجود رونمایی از کراساور پژو 3008 و پژو 508، این ۳ مدل خودروی برقی پژو تا سه ماهه دوم سال آینده وارد بازار اروپا نخواهند شد.
.: Weblog Themes By Pichak :.